2010-03-09

Prao på biblioteket

Mitt namn är Christoffer och jag är på prao en vecka på stadsbiblioteket i Kristianstad.
Anledningen till att jag valde just att praoa på ett bibliotek var väl intresset för böcker och så ville jag se hur man arbetar här. När jag kom hit blev jag bra mottagen och blev sysselsatt med att sätta upp böcker på rätt plats i hyllorna, det var lite klurigt i början med efter att man rabblat alfabetet några gånger i huvudet gick det bra. Senare på eftermiddagen fick jag lära mig lite om fjärrlån, fjärrlån är när man lånar in böcker från ett annat bibliotek. Jag har även fått följa med bokbussen ut till olika förskolor och skolor och hjälpt till med återlämning. Och nu sitter jag här i infodisken och får hjälpa till med lite olika saker. Jag är glad att jag fortfarnde har tre dagar kvar här på biblioteket för det är mycket roligt och jag kan rekommendera till den som har svårt för att bestämma sig för var man ska praoa att biblioteket är ett bra val.

No comments: